Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris Flor. Mostrar tots els missatges
Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris Flor. Mostrar tots els missatges

dimarts, 7 d’abril del 2015

Les flors del meu jardí

Ja fa uns dies que tenim la primavera ja instal·lada al nostre jardí. M'encanta quan les flors comencen a obrir-se i ens mostren tot el ventall de colors o quan les papallones plenes de color volen a poc a poc i ens deixen veure els magnífics colors que les seves ales ens mostren, o quan els ocells ens deixen sentir les tonades que van interpretant és una meravella poder gaudir de cada moment, de cada instant....

Per això he pensat en compartir les flors del meu jardí...





Grogues, roses i liles!!

divendres, 13 de juny del 2014

El pixallits...

El seu nom científic és Taraxacum officinale, però popularment s'anomena pixallits pel seu caràcter diürètic.

És una planta herbàcia perennifòlia que fa 20-40 cm d'alçada. La tija no té fulles, aquestes neixen directament de la part superior de l'arrel.
Les fulles són verdes tenen forma allargada i estan molt retallades, amb dents irregulars i lòbuls triangulars.

Floreix des del febrer fins al novembre.  Les flors es reuneixen en capítols de 3-6 cm de diàmetre.
Les flors són ligulades i grogues; s'obren quan fa sol i es tanquen de nit o en dies plujosos.


El fruit és sec. Té molts pèls blancs que fan de paracaigudes i ajuden a la seva dispersió pel vent. El conjunt de fruits amb els pèls formen una bola rodona que popularment s'anomena "angelet".


Bufa! Bufa! mira quants angelets....

Informació extreta http://www.xtec.cat/~fturmo/d108/index.htm

dimecres, 21 de maig del 2014

El Card

Vaja nom per una planta! Està considerada com una mala herba i be podria ser-ho veient les punxes que te. Però si la mirem molt de prop podem dir que també és formosa...

Pot arribar a fer més d'un metro...





Vigilem que va de punxes...

dilluns, 19 de maig del 2014

Margarides silvestres

Avui va de margarides silvestres. Estan per a tots indrets... tots les coneixem, són maques, tendres i molt romàntiques...






Sempre mira al Sol i es tanca al capvespre...


diumenge, 20 d’abril del 2014

Ara va de flors...

Com la primavera ha arribat us començaré a mostrar les meves fotos de les flors...

La veritat és que des que visc en un poblet he anat descobrint moltes coses que a la gran ciutat no havia vist mai.. he pogut veure com del no res naixien flors de tots colors i això m'ha fet sentir molt afortunada.

He vist com la terra es tornava verda i les flors anaven creixent fins a obrir-se i mostrant els seus magnífics colors.



I amb aquestes dues comença la sèrie...

dilluns, 24 de març del 2014

Poncella o florida...

Aquí us deixo dues fotografies d'una mateixa flor, que per sort vaig poder veure com floria...



Veure com floreixen les flors és veure com arriba la Primavera.

dimecres, 31 de juliol del 2013

Un poble encantat!


He trobat un poblet encantat i no per que no hi hagi gent, sinó per que té un encant molt especial. És un poblet molt petit de la nostra terra. I com molts dels pobles encisadors que tenim a la nostra geografia aquest per a mi és molt especial.
Especial per a la seva gent, encantadora i molt amable i pel seu poblet, que quan passeges pels seus carrer pots transportar-te a una altra època.
Fa alguns anys el vam descobrir i des de llavors no hem faltat a la tradició d'anar uns quants dies de vacances.
 
El poblet és Hostafrancs, un poble molt petit i molt a prop de Guissona.


Els carrers engalanats de les flors dels veïns, on la germanor fa que els lligams siguin molt estrets.

Un poble amb carrers de pedra on no hi ha cap botiga i on la tranquil·litat és l'eix de qualsevol vacances.
 
 
   



 





 
 
 
 


Gràcies!!!

dilluns, 1 de juliol del 2013

Racons : Un racó a la Vall d'Hebró

L'altre dia passejant per la Vall d'Hebró vaig trobar un petit racó. No era gran però hi havia un mar ple de flors de color rosa.
Com ja sabeu el meu interès per les flors no vaig poder-me resistir de fer una foto per després poder compartir-la amb tots.
És un lloc on s'hi pot descansar després d'haver fet una passejada, hi ha uns bancs a l'ombra que sempre són d'agrair.

 


diumenge, 30 de juny del 2013

diumenge, 5 de maig del 2013

Els mercats


Vull iniciar una serie de fotografies dels mercats de Barcelona i avui he començat pel més emblemàtic.



 

He anat al mercat de la Boqueria i quina ha sigut la meva sorpresa quan he vist que a les 9 del matí estava ple de gent. Realment és un reclam per els turistes encara que per les persones de les parades no estiguin vivint una bona època.
 







 
 


La Rambla de les flors estava  plegada de gent que pujava i baixava. És un dels carrers més coneguts i amb un encant especial.












I encara avui resten algunes parades de flors fresques com aquesta que està just davant del mercat. Hi havia molta flor tallada amb uns colors vius i preciosos i també hi havia plantes com ara enciams, carbassons, albergínies... amb uns testos petits i a punt per a ser plantats. Si tens la sort de tenir un hortet o en qualsevol cas també pots tenir un hort urbà que ara està força de moda.



Quan entres al mercat i passes les allaus de turistes i t'endinses dins, t'adones que encara que passin els anys el mercat és el mercat. El seu aire antic on les parades criden la teva atenció i on l'atenció que reps es propera i familiar.

Anem al mercat!

dissabte, 27 d’abril del 2013

Color

Avui anava caminant pel carrer, i de sobte he mirat cap a munt i he vist un balcó ple de flors, era molt maco i he pensat que si ho compartia seria com un alè de dolçor dins d'un mar salat.
 




Més endavant he tornat a veure un altre balcó que també tenia unes flors molt maques i com en el primer he pensat en fer-li una fotografia i així poder compartir-la.
 

També et pot interessar...